Hoe maak ik een factuur?

1.  Open je account en kies het icoon Facturen

2.  Klik op het icoon Nieuw


De factuur wordt steeds automatisch bewaard als concept.

3.  Ga naar Kies klant 


Vul het btw-nummer in van je klant, er is een controle op de geldigheid van het btw-nummer. 

Indien het btw-nummer correct is, worden alle andere gekende gegevens automatisch aangevuld. 

Klik op bewaren, dan wordt de klanten toegevoegd aan je factuur en toegevoegd aan de klantenlijst.

4. Geef je lijnen in


Kies Lijn toevoegen om een omschrijving van de gekochte goederen of de geleverde diensten te vermelden.

Vul de prijs, het aantal, de eenheden en het btw-tarief in, met eventuele korting.


Kies Tekst toevoegen om bijkomende info mee te delen aan je klant.  Dit is en vrij tekstveld.



Je kan op ieder moment de lijnen verplaatsen door op de pijltjes te klikken.

Vergeet niet op bewaren te klikken.

5. Opmerking

Hier wordt de standaardopmerking vermeld. 

Indien er een andere opmerking van toepassing is op een factuur, kan je deze aanpassen in de factuur zelf of bij instellingen.

6. Voeg een bijlage toe aan je factuur (brochure, foto, plan, algemene voorwaarden...)

7. Ben je klaar met de opmaak van je factuur?  Kies dan

8. Verstuur factuur


Wens je de factuur te verzenden via e-mail in je MoneyCloud account of verstuur je de factuur handmatig?

Het factuurnummer wordt pas toegekend bij het versturen van je factuur.  Op die manier kunnen fouten in de nummering van het factuurnummer vermeden worden.

9. Status factuur

De status van je factuur wordt na verzending aangepast naar "openstaand"

Share by: